Bildetekst: Hele staben på samme studie. F.v.: Skipsagent Johannes Storli, daglig leder Marius Storli og HMS-rådgiver Therese Ottosen. Foto: North Agency

Pressemelding

På Studieprogram for Havnæringene fikk tromsøbedriften North Agency ny markedsstrategi som bonus.

- Utgangspunktet for at vi meldte oss på studiet var at bedriften hadde behov for markedsstrategi, sier daglig leder i North Agency, Marius Storli.
- Riktig nok er vi "bare" tre ansatte, men jeg syntes det var viktig at vi alle var med på denne prosessen, slik at den nye markedsstrategien på den måten kunne forankres skikkelig i bedriften, sier Storli. 

Dermed ble hele bedriften deltidsstudenter våren 2020, på studiet som er utviklet av og for nordnorsk blå leverandørnæring.

- Som kollegium satte vi av rundt 15-20 timer totalt til å jobbe med oppgaven i fellesskap. Resultatet ble en markedsstrategi som vi i disse dager prøver ut. I tillegg fikk vi utvidet nettverket med mange nye kontakter i samme bransje, noe som er svært verdifullt, sier Storli.

Strategiske endringer

North Aagency leverer en digital plattform for HMS-styring. På spørsmål om det underveis i studiet ble gjort endringer i forhold til de tankene de opprinnelig hadde rundt sitt produkt, svarer Marius Storli: 
- Ja, vi hadde lagt lista litt høyt i forhold til kundenes behov. De trenger ikke bare et verktøy, de trenger også hjelp til å komme i gang. Som et resultat av det har vi utviklet et HMS opplæringsprogram der vi har knyttet til oss eksterne forelesere fra Universitetet i Tromsø. Det kom helt konkret ut av studiet.

Fire samlinger - eksamen om du vil

Det er Universitetet i Tromsø og prosjektet Leverandørutvikling Havteknologi som igjen har åpnet for ny mulighet til å delta på studiet som planlegger fire samlinger over våren 2021. På planen står viktige tema innen blant annet posisjonering, leveransemuligheter, nettverksbygging og vekstpotensial. Studentene får også mulighet til å fordype seg i egne prosjekter, og tidligere prosjekter har omhandlet spennende tema innen markedsadgang, teknologi og produktutvikling, for å nevne noe.  Studiet kan tas som et enkeltemne, og eksamen er frivillig.

 


Magasinet

Annonsering

For mer informasjon
og annonsering kontakt

 
john are 
 
John Are Schei
markedskonsulent,
Mob: 415 22 635
 
 
Per-Arne Rødli Rønning
markedssjef,
Mob: 977 51 390
 

Andre nyheter